Marketing nieruchomości – dlaczego jest potrzebny?
Rynek mieszkaniowy doświadcza dynamicznych zmian, związanych przede wszystkim z pandemią Covid-19, wojną w Ukrainie oraz obecnie postępującą inflacją. Jednoczesna chęć szybkiej odnowy rynku nieruchomości po 2020 roku spowodowała dużą konkurencyjność wśród deweloperów. W tych warunkach niezbędny okazuje się marketing nieruchomości.
Statystyki nie kłamią!
Od kilku lat marketing inwestycji deweloperskich jest kluczowy. Minęły czasy, gdy mieszkania „sprzedawały się same”. Zgodnie z wynikami Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań z 2021 roku ok. 12% wszystkich mieszkań stanowią pustostany. Z uwagi na rosnące ceny (a wraz z nimi stopy procentowe) mniej osób decyduje się na kupno mieszkania. Portal 300gospodarka.pl podaje:
Wzrost raty kredytu i zaostrzenie kryteriów przyznawania nowych pożyczek przez banki sprawiły też, że liczba osób ubiegająca się o pożyczkę na zakup mieszkania jest najniższa od 2007 roku.
Niezmiennie zainteresowaniem cieszą się jedynie luksusowe nieruchomości, które jednak dla znacznej części nabywców pozostają finansowo nieosiągalne. Stanowią one tylko 1% lokali dostępnych na rynku pierwotnym. Kupujący stali się także bardziej ostrożni i wnikliwi przy wyborze oferty. W jej kształtowaniu może pomóc marketing deweloperski – profesjonaliści dołożą wszelkich starań, by zaprezentować inwestycję w taki sposób, by była ona atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy.
Jak skutecznie działać w marketingu nieruchomości?
Jak więc utrzymać pozycję na tak niestabilnym i konkurencyjnym rynku? Strategia w marketingu nieruchomości to podstawa, a kluczowa jest analiza. Przed rozpoczęciem sprzedaży należy sobie odpowiedzieć na następujące pytania:
- Jakie unikalne cechy kształtują naszą ofertę i jak to wykorzystać?
- Jak wyróżnić się na tle lawiny ofert?
- Jakie wyróżniki oferty trafią do osób zainteresowanych kupnem?
Odpowiedzi na te pytania pomogą ustalić kierunek komunikacji i stworzyć wstępny plan marketingowy dla inwestycji. Następnymi krokami promocji inwestycji jest opracowanie:
- nazwy inwestycji,
- odpowiedniego logo,
- przewodniego motywu graficznego tzw. key visual,
- chwytliwego claimu.
Pod okiem specjalistów
To jedynie ułamek szerokiego zakresu działań, które należy podjąć w zakresie działań marketingowych inwestycji deweloperskiej przed procesem sprzedaży. Doświadczone agencje marketingowe będą wiedziały, jak we właściwy sposób pokierować całym procesem. Prosty komunikat już nie sprzedaje – produkt trzeba przedstawić w kreatywny, a także konsekwentny i odpowiadający obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej sposób. Dlatego warto, by nad sukcesem kampanii pracował doświadczony zespół. W obsłudze branży deweloperskiej specjalizuje się agencja marketingowa OFFTEAM, działająca na rynku już od ponad 23 lat, odpowiedzialna m.in. za wprowadzenie na rynek ZŁOTEJ 44.
Źródła:
http://rynekpierwotny.pl/wiadomosci-mieszkaniowe/ile-mieszkan-stoi-pustych-w-polsce/6395/ [dostęp: 25.08.2022 r.]
http://300gospodarka.pl/news/populacja-europy-zmniejszy-sie-o-polowe-to-ceny-nieruchomosci-wplywaja-na-dzietnosc [dostęp: 25.08.2022 r.]
http://mojafirma.infor.pl/nieruchomosci/wiadomosci/raporty-i-analizy/5560005,O-ile-wzrosla-wartosc-nieruchomosci-luksusowych.html [dostęp: 25.08.2022 r.]