Własna strona internetowa to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych dzisiejszych czasów. Nieprofesjonalna lub przestarzała strona WWW jest jak pójście na ważne spotkanie biznesowe w niechlujnym stroju albo dresie. Dowiedz się, co musi zawierać strona WWW, która będzie idealną wizytówką Twojej firmy!
Każdego dnia w Polsce po sieci surfuje ponad 24 mln internautów! Upowszechnienie się internetu oznacza przede wszystkim łatwy dostęp do informacji, z czego wiele osób chętnie korzysta. Przypomnij sobie swoje ostatnie decyzje zakupowe. U większości z nas ich podjęcie było poprzedzone wyszukaniem najlepszej oferty i wygooglowaniu marki, której produkt wydaje nam się najlepszy. Jeszcze przed pandemią taką aktywność deklarowało 70-80% internautów, a po zjawisko to jeszcze się nasiliło. Co dyskwalifikuje markę na tym etapie? Zbyt wolno ładująca się strona, przestarzały layout, nieintuicyjna i zbyt zawiła konstrukcja, zbyt dużo informacji na raz. Jak uniknąć najgorszych błędów i o czym pamiętać projektując stronę WWW, która przełoży się na konwersję?
WWW… I co dalej?
Nazwa domeny to bardzo istotna kwestia. Krótka i chwytliwa pozwoli łatwo ją zapamiętać i trafić na stronę potencjalnemu klientowi. Najlepiej, jeżeli domena zawiera nazwę firmy lub produktu, czy też oferowanej usługi.
Szata zdobi witrynę
Przysłowie mówi, że nie należy oceniać książki po okładce, jednak 65% populacji to wzrokowcy, co oznacza, że dla większości konsumentów treści wizualne są najważniejszym elementem każdej formy reklamy. W związku z tym, że kupujemy oczami, wygląd strony może nas zachęcić lub zniechęcić do złożenia zamówienia czy skorzystania z usług odwiedzanej wirtualnie marki. Estetycznie zaprojektowana, czytelna strona, z dobrą nawigacją i zgodna z obecnymi trendami, spełnia funkcję wizerunkową, warto więc skorzystać z oferty firmy, która profesjonalnie zajmuje się tworzeniem stron – od koncepcji kreatywnej, przez projekt graficzny oparty o user experience (UX), aż do realizacji serwisu.
Słowo-klucz: mobile
Ponad połowa wszystkich odwiedzin stron WWW pochodzi z telefonów komórkowych, oznacza to wzrost o prawie 9% w stosunku do lat poprzednich. Natomiast co trzeci klient robi zakupy w sklepie internetowym przez smartfona. Telefon mamy zawsze przy sobie i możemy przeglądać internet w autobusie czy na przerwie. Jeżeli nasza strona WWW nie jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, tracimy ok. 30% potencjalnych klientów. Warto sprawdzić, jak nasza witryna prezentuje się na smartfonie i w razie potrzeby jej dostosowania, poprosić o pomoc profesjonalistów.
Strona w świetle prawa
Stworzenie sprawnie działającej strony WWW to jedno, ale co z kwestią prawną? Każdy serwis musi być zaprojektowany zgodnie z kilkoma aktami prawnymi, m.in. o ochronie danych osobowych (RODO), ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeksem Cywilnym i innymi. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników i przygotować kilka stosownych dokumentów, które należy umieścić w odpowiednich miejscach na witrynie. Warto tworzyć stronę internetową w porozumieniu ze specjalistami, którzy kompleksowo zadbają o prawne aspekty witryny.
Zadbaj o pozycję
Wyobraź sobie, że idziesz w jesienny, deszczowy wieczór nieoświetloną szosą. Czy myślisz, że mijające auta Cię zauważą, jeżeli nie nosisz odblasków na jakiejś części garderoby? Wyszukiwarka pod tym względem przypomina ciemną drogę – jeżeli nie jesteś odpowiednio przygotowany, nikt nie znajdzie Twojej strony WWW. Nie oszukujmy się – mało kto zapuszcza się na drugą czy trzecią stronę wyszukiwarki Google, dlatego pozycjonowanie strony to podstawa. Odpowiednie frazy kluczowe w opisach produktów i zoptymalizowane pod kątem SEO artykuły w sekcji blogowej sprawią, że Twoja strona pojawi się potencjalnym klientom na pierwszych pozycjach po wpisaniu do wyszukiwarki tego, czego szukają.
Pamiętaj o odbiorcy
Kim jest moja grupa docelowa? To pytanie, na które musi sobie odpowiedzieć każda osoba rozpoczynająca działania marketingowe. Jest ono również bardzo istotne przy tworzeniu strony WWW. Musimy przy konstrukcji strony wziąć pod uwagę potrzeby naszego statystycznego odbiorcy. Ważny jest nie tylko layout, który ułatwi docelowej grupie odbiorców dotarcie do najważniejszych informacji bądź je posegreguje, ale również o same treści, które na stronie umieszczamy. Bardzo istotne są jasne komunikaty: czym zajmuje się firma, komu dedykowane są jej usługi lub produkty i jaki jest cel jej istnienia. Oczywiście forma jest dowolna, ale warto pamiętać o tych trzech podstawowych punktach, które powinny się znaleźć na stronie głównej.
Skróć teksty
Tworząc treści na stronę pamiętajmy o tym, że mało kto ma dziś czas na czytanie długich i zawiłych opisów lub na przedzieranie się przez gąszcz kwiecistych lecz zbędnych wywodów. Każda zakładka powinna być przemyślana, teksty starannie wyważone – wówczas uzyskamy najlepszy efekt. Pamiętajmy również, że niektóre informacje możemy przekazać w bardziej atrakcyjny dla odbiorców sposób. np. za pomocą infografik. Jak już wspomnieliśmy – większość ludzi jest wzrokowcami. Jeżeli mamy dużo tekstów, warto pomyśleć o stworzeniu części blogowej/zakładki aktualności i przeniesieniu do niej bardziej rozbudowanych fragmentów copywritingu.
Dobra strona WWW działa na naszą korzyść zarówno finansową, jak i wizerunkową. Jeżeli masz już stronę, zastanów się, czy jest ona kompletna i zaprojektowana w sposób przyjazny dla użytkownika. Jeżeli planujesz stworzenie strony WWW pomyśl, jak ją zaprojektować w najbardziej optymalny sposób. Nasze wskazówki pomogą Ci w obu przypadkach!
Źródła:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6513874/
http://mobirank.pl/2020/01/31/raport-digital-i-mobile-na-swiecie-w-2020-roku/